Billede af Sanne Roesen

Mindfulness terapi giver mindre stress

Ønsker du at være mere nærværende, mindre stresset, tackle ubehagelig situationer bedre, så er et terapiforløb, der er baseret på mindfulness, noget for dig. Her arbejder vi med, at du får mulighed for at opnå en mere mindful tilgang til din livssituation. Ved at implementere forskellige mindfulness- og meditationsteknikker i dit terapeutiske forløb, bliver du mere nærværende og  får et større overblik over dit liv.

Selvom du er i en vanskelig situation, indeholder du stadig sunde og livskraftige ressourcer, og dem tager vi udgangspunkt i. Gennem samtaler og opmærksomhedstræning, kan du lære at få en ny tilgang til de krav og udfordringer, du har i dit liv lige nu. Sammen skaber vi et stærkt fundament, som hjælper dig til at finde de vigtige elementer, der skal til, for at du føler, at du har et rigt og meningsfuldt liv. Og det er uanset, hvad der sker inden i dig – eller i verden omkring dig.

Jeg arbejder med mindfulness-baseret stressreduktion – MBSR, kognitiv terapi og bruger også af min viden fra andre terapeutiske retninger – ACT - når det giver mening.

Hvis du vil have mere at vide om mindfulness terapi og stressreduktion, så ring til mig og lad os tage en uforpligtende snak.  

 

Træk vejret

Rigtig mange svære situationer bliver langt lettere
at håndtere, hvis vi husker at trække vores vejr
ordentligt.

At leve mere mindful er stressreducerende
og skaber ro i et ofte hektisk liv.

Jeg har udviklet en tilgang til mindfulness, som
passer til den hverdag, de fleste mennesker lever i.
Jeg praktiserer mindfulness i enkeltmøder og i grupper.
Jeg lærer dig at se din verden gennem ”mindfulnessøjne”, så det at være mindful bliver en integreret del af dit liv.

Det giver mening for mig, og alle de kursister der deltager på mine mindfulnessforløb.

Stop-op øvelse

Et lille effektivt redskab mod stress:
Stop op, hvis du er ved at miste overblikket
og lav derefter de følgende tre trin:
Træk vejret. Tæl langsomt til 4 imens du roligt trækker vejret ind. Tæl langsomt til 4, imens du holder vejret. Tæl langsomt til 4, imens du tømmer lungerne for luft. Tæl langsomt til 4 imens du holder lungerne tomme for luft.

 

Nyhedsbrev

Vil du modtage mit personlige nyhedsbrev lige ind i din mailboks, kan du tilmelde dig det her.

Nyhed mindful kalender

Netop udkommet med bogen Nærvær hver dag

Daglige påmindelser om at fastholde nærværet, små integrerbare øvelser og tips krydret med små mandalaer som mini-meditationer.

Se mere om bogen her